Πέμπτη 9 Μαΐου 2024

«Η Ανάσταση του Χριστού είναι το θεμέλιο της Θεότητάς Του», μακαρ. Παύλου, Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης

( αγιογραφ.  Σπ. Βασιλείου, Εις Άδου Κάθοδος, Άγιος Διονύσιος Αεροπαγίτης)

Κ.Σ.

Αντιλαμβάνομαι το ερώτημά σου: « Γιατί ο  Χριστός είναι ο αληθινός Θεός; Επειδή το λέμε εμείς, οι χριστιανοί; Επειδή το λέει η Εκκλησία;». 

Δεν με ενδιαφέρουν οι άνθρωποι που η θρησκεία τους είναι ο «χριστιανισμός». Με ενδιαφέρουν οι άνθρωποι για τους οποίους ο Χριστός είναι η ανακάλυψη της ζωής τους και γι’ αυτό επιλέγουν την Εκκλησία σαν τη ζωή της ζωής τους. 

Το ερώτημα το δικό σου, λοιπόν, ήταν και δικό μου κάποτε. Όταν έψαχνα να βρω την απάντηση, τότε διαπίστωσα ότι ήταν και το ερώτημα ενός αληθινά μεγάλου, του αποστόλου Παύλου. Θυμάμαι τα λόγια που μου έκαναν εντύπωση: « Αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, είναι μάταιη η πίστη μας, χωρίς περιεχόμενο το κήρυγμά μας. Ελάτε να φάμε και να πιούμε, γιατί αύριο πεθαίνουμε» ( Α’ Κορ. 15,17).

Αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε… Η Ανάσταση του Χριστού είναι το θεμέλιο της Θεότητάς Του. Η Ανάσταση, τελικά, είναι η μόνη αληθινή επανάσταση γιατί το πιο ανελέητο κατεστημένο είναι αυτό του θανάτου. Αυτό απονοηματίζει τη ζωή μας. Η μόνη αληθινή αναίρεση του θανάτου είναι η Ανάσταση του Χριστού. Ο Χριστός, όμως, δεν είναι μόνο ο τέλειος Θεός αλλά ταυτόχρονα και ο τέλειος άνθρωπος. Ό, τι συμβαίνει στον Χριστό μάς αφορά άμεσα και προσωπικά. Στην Ανάσταση του Χριστού δεν εορτάζουμε μια «νίκη» του αρχηγού μας. Εορτάζουμε τη δική μας ελευθερία απέναντι στον χειρότερο δυνάστη της ανθρώπινης ύπαρξης, τον θάνατο. Γι’ αυτό σου είπα ότι η Ανάσταση του Χριστού είναι η μόνη αληθινή επανάσταση. 

Ο απόστολος Παύλος δεν κρίνει, όπως είδες, τον Χριστό από τη διδασκαλία Του, αλλά από την Ανάστασή Του. Αν ο Χριστός δεν είχε αναστηθεί, τότε θα ήταν ένας καλός άνθρωπος, αλλά όχι ο αληθινός Θεός. Η Ανάσταση του Χριστού, λοιπόν, φωτίζει και νοηματίζει και τον παρόντα κόσμο και τον μέλλοντα. 

Ακριβώς επειδή η Ανάσταση του Χριστού είναι το θεμέλιο της Θεότητάς Του, γι’ αυτό όσοι πολέμησαν τον Χριστό, δεν πολέμησαν τη διδασκαλία Του αλλά την Ανάστασή Του. Αυτή είναι το μεγάλο σκάνδαλο. Ήταν έτοιμοι να Τον δεχθούν σαν έναν μεγάλο διδάσκαλο, σαν έναν μεγάλο επαναστάτη, ήταν έτοιμοι να αποδεχθούν τα πάντα για τον Χριστό εκτός από την Ανάστασή Του. 

( Από το βιβλίο « Γεννημένοι για τη χαρά», μακαρ. Παύλου Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης, εκδ. Εν πλω, β’ 2020).

                                                                                                      Κ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου