ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ
π. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΜΠΙΛΑΛΗ
(1932— † 4.6.2014)
Ὁ πατέρας τοῦ Γέροντος Γεώργιος μέ τά 4 πρῶτα ἀγόρια τῆς Οἰκογενείας. 1ος στή σειρά, ἀπό ἀριστερά, ὁ π. Νικόδημος
Τό 1952 εἰσήχθη πρῶτος στή Θεολογική Σχολή τοῦ Ἐθνικοῦ καί Καποδιστριακοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, ἀπό τήν ὁποία ἀπεφοίτησε μέ ἄριστα, ἐνῶ, ὅσο σπούδαζε, ἐργαζόταν.
Ὁ ἱεραποστολικός του ζῆλος τόν ὁδήγησε στήν Ἀδελφότητα Θεολόγων «Ζωή», ὅπου ἐργάσθηκε τόσο στή Γραμματεία, ὅσο καί σάν διορθωτής κειμένων-βιβλίων. Μετά τό διαχωρισμό τῆς «Ζωῆς» και τήν ἀποχώρηση τοῦ θείου του π. Σπυρίδωνος ἀπό αὐτήν, ἀπεχώρησε καί ὁ τότε Βασίλειος.
Διακρινόμενος γιά τή φιλομάθειά του συνέχισε τίς σπουδές του κάνοντας μεταπτυχιακά στό Στρασβοῦργο (Γαλλία, 1967). Ἐπιστρέψας στήν Ἑλλάδα ἐνεγράφη, μετά ἀπό κατατακτήριες ἐξετάσεις, στή Φιλοσοφική Σχολή τοῦ Ἐθνικοῦ καί Καποδιστριακοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, ὅπου ἔλαβε τό πτυχίο του σάν δόκιμος μοναχός πλέον. Σέ ὅλες τίς βαθμίδες τῆς ἐκπαίδευσης εἶχε ἀρίστη ἐπίδοση. Μάλιστα τοῦ εἶχε προταθῆ θέση καθηγητοῦ στή Θεολογική Σχολή τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, τήν ὁποία δέν ἀποδέχθηκε.
Ὁ μακαριστός Γέροντας μετά τοῦ μεγαλυτέρου ἀδελφοῦ του Σπυρίδωνος († 2007) τό ἔτος 1997
Ἀκολουθώντας τή βαθειά του κλίση πρός τό μοναχισμό ἀποσύρθηκε στό Ἅγιον Ὄρος (τέλος 1968) καί συγκεκριμένα στήν Ἱερά Νέα Σκήτη, στή Συνοδεία τοῦ μακαρ. Γέρ. Ἰωσήφ (μετέπειτα Βατοπαιδινοῦ), ὅπου ἐκάρη Μοναχός λαμβάνοντας τό ὄνομα Νικόδημος (ἐκ τοῦ Ὁσίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, † 14η Ἰουλίου, τόν ὁποῖο ὑπεραγαποῦσε). Μάλιστα ἡ κουρά του ἔγινε στό Κελλί τοῦ μακαριστοῦ ὁσίου Γέροντος Ἰωσήφ τοῦ Ἡσυχαστοῦ († 1959), τόν ὁποῖο ὁ Γέρ. Νικόδημος εἶχε γνωρίσει.
Μέ τή Συνοδεία τοῦ Γέροντός του μετέβη στήν Ἱερά Μονή Κουτλουμουσίου-Καρυές, προκειμένου νά τήν ἐπανδρώσουν, μάλιστα γιά ἕνα διάστημα διετέλεσε Ἀντιπρόσωπος τῆς Μονῆς στήν Ἱερά Κοινότητα. Ὅμως τελικά ἡ προσπάθεια αὐτή δέν εὐοδώθηκε. Ἔτσι, κατόπιν εὐλογίας καί τοῦ ὁσίου Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου, ἐπέλεξε τήν ἐρημική ζωή καί ἐγκαταβίωσε στήν ἔρημο τῆς Καψάλας, στό Κελλίον Ὑπαπαντῆς τοῦ Κυρίου (τό ὁποῖο ἀνήκει στήν Ἱ. Μονή Παντοκράτορος), ὅπου διέμεινε μέχρι καί τῆς κοιμήσεώς του.
Ὡς μοναχός ἵδρυσε τήν «Πανελλήνια Ἕνωση Φίλων τῶν Πολυτέκνων» (Π.Ε.ΦΙ.Π.), ἀρχικά ὡς «ἄτυπη Ὁμάδα Φιλοπολυτέκνων» (1969) καί στή συνέχεια ὡς Σύλλογο μέ νομική ὑπόσταση (1972). Διετέλεσε Α΄ Ἀντιπρόεδρος τοῦ Συλλόγου ἕως καί τήν κοίμησή του, ἐνῶ ἀπό ταπείνωση δέν ἀποδέχθηκε ποτέ τό ἀξίωμα τοῦ Προέδρου.
Ἰδιαίτερα κατά τά 6 πρῶτα χρόνια (1969—1974), ἀλλά καί στή συνέχεια, πραγματοποιοῦσε πολλές ἀπογευματινές ἐπισκέψεις συνοδευόμενος πάντοτε ἀπό τόν Πρόεδρο κ. Ἀντώνιο E. Ἀντωνίου καί διαπίστωνε τήν πραγματικότητα ἰδίοις ὄμμασιν. Οἱ ἐπισκέψεις αὐτές στίς ἄπορες Πολύτεκνες Οἰκογένειες, μέ 10 παιδιά καί ἄνω τότε (μετέπειτα μέ 7 παιδιά καί σήμερα μέ 5 παιδιά, ἀνήλικα ἤ σπουδάζοντα) ἀναδείκνυαν τά τεράστια προβλήματά τους, τά ὁποῖα γίνονταν γνωστά ἀπό τόν ἀείμνηστο Γέροντα Νικόδημο μέ πολλούς τρόπους, κυρίως ὅμως μέσῳ τῆς ἐκκλησιαστικῆς Ἐφημερίδας «Ὀρθόδοξος Τύπος», στήν ὁποία ἐπιμελεῖτο μόνιμη Φιλοπολυτεκνική Στήλη.
Τό πρῶτο οὐσιαστικά Περιοδικό (ἀριθμ. τεύχ. 4 / Δεκέμβριος 1979), τά ἄλλα 3 πρῶτα ἦσαν σέ μορφή φυλλαδίου.
Ἦταν ὁ Συντάκτης καί ἡ ψυχή τοῦ Περιοδικοῦ, τό ὁποῖο ἀριθμεῖ, μέ τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ, 143 τεύχη (τό 141ο τεῦχος ἦταν τό τελευταῖο πού ἐπιμελήθηκε ὁ π. Νικόδημος) καί κυκλοφορεῖται σέ 850.000 φύλλα ἐτησίως. Ἀποστέλλεται δέ ἐξαρχῆς ΔΩΡΕΑΝ σέ ὅλους τούς ἑλληνορθοδόξους Ἱερούς Ναούς, Ἱερές Μονές καί Κοινότητες ἁπανταχοῦ Γῆς, μέ τήν εὐλογία καί σύσταση τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἀλλά καί τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου. Τό Περιοδικό, κύριος ἄξονας τοῦ ὁποίου ὑπῆρξε τό αἰώνιο τρίπτυχο Θρησκεία (Ὀρθοδοξία), Πατρίδα, Οἰκογένεια, ἀποτέλεσε τόν κύριο μοχλό τῆς πολυσχιδοῦς δράσεως τοῦ μακαριστοῦ Γέροντος.
Ὁ ἀείμνηστος π. Νικόδημος γιά 45 συναπτά ἔτη ἀφιέρωσε τή ζωή του στήν προστασία τῶν ἀγαπημένων του Ὑπερπολυτέκνων καί Πολυτέκνων Οἰκογενειῶν, στόν ἀγώνα κατά τῶν ἐπάρατων Ἐκτρώσεων καί τῆς ἐφάμαρτης ἀντισύλληψης, στή διάδοση τοῦ πνεύματος τῆς φιλοτεκνίας καί πολυτεκνίας καί στήν ἀνάδειξη τοῦ τεράστιου Δημογραφικοῦ Προβλήματος τῆς Χώρας μας.
- Χιλιάδες οἱ Πολύτεκνες Οἰκογένειες σέ Ἑλλάδα καί Κύπρο πού ἐνισχύθηκαν καί ἐνισχύονται ἠθικά καί ὑλικά ἀπό τό Σύλλογο, τόσο σέ χρήματα, ὅσο σέ εἴδη (τρόφιμα, ροῦχα, ἔπιπλα, οἰκιακές συσκευές κλπ.).
- Ἑκατοντάδες τά ἀθῶα βρέφη πού σώθηκαν ἀπό ἔκτρωση μέ τήν ἄμεση-προσωπική ἐπικοινωνία τοῦ Γέροντος, ἀλλά καί μέ τήν ἔμμεση βοήθειά του μέσῳ τοῦ Περιοδικοῦ.
- Χιλιάδες τά παιδιά πού γεννήθηκαν μέ τήν προτροπή τοῦ μακαριστοῦ Γέροντος μέσῳ τῆς ἀρθρογραφίας του στό Περιοδικό κατά τῆς ἀντισύλληψης καί ὑπέρ τῆς κατά Θεόν εὐλογημένης τεκνογονίας.
Ὑπῆρξε πρωτοπόρος στήν ἐνασχόλησή του μέ τό Δημογραφικό, τό ὁποῖο χαρακτήριζε ὡς τό ὑπ’ ἀρ. 1-ἕνα Πρόβλημα τῆς Χώρας μας, καί ἦταν ἀπό τούς πρώτους πού ἔκρουε ἐδῶ καί 40 καί πλέον χρόνια τόν κώδωνα τοῦ κινδύνου γιά τή συρρίκνωση τοῦ ἑλληνικοῦ πληθυσμοῦ λόγῳ τῆς μεγάλης Ὑπογεννητικότητας.
Στίς ἐπικρίσεις κάποιων ὅτι ἡ ἐνασχόλησή του μέ θέματα γάμουοἰκογενείας δέ συμβιβάζεται μέ τήν ἰδιότητα τοῦ μοναχοῦ, ἡ ἀπάντησή του ἦταν ὅτι ἐπιτελοῦσε τό ἔργο τῆς Π.Ε.ΦΙ.Π. πάντα μέ τήν εὐλογία τῶν Πνευματικῶν του (Γέρ. Σίμωνος Ἀρβανίτη-Πεντέλη, Γέρ. Διονυσίου Κολιτσοῦ-Ἅγιον Ὄρος κ.ἄ.), ἀλλά καί τῶν ἄλλων μεγάλων Ὁσίων Γερόντων τοῦ 20οῦ αἰῶνος (Ἁγίου Πορφυρίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου, ὁσίου Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου, μέ τόν ὁποῖο εἶχε στενή πολυετή πνευματική σχέση, ὁσίου Γέροντος Ἰακώβου Τσαλίκη, ὁσίου Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου κ.ἄ.).
Τό 1971 ὁ μακαριστός π. Νικόδημος προέβη στήν ἵδρυση τοῦ Συλλόγου «Ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης» μέ κύριο σκοπό τήν τιμή καί προβολή τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός καί Διδασκάλου ἡμῶν Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, ἀλλά καί τή διάδοση τῶν ψυχωφελεστάτων ἔργων Του, καθώς καί τήν ἀνέγερση Ἱερῶν Ναῶν πρός τιμήν Του.
Τό ἔργο τῆς προβολῆς τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου ἐγκαινιάσθηκε ἄτυπα στήν Ἱ. Μονή Πετράκη (Ἀθήνα) κατά τήν ἐπέτειο τῆς ἱ. Μνήμης Του, τή 14η Ἰουλίου 1969, μέ τήν καθιέρωση ἱ. Ἀγρυπνίας, πού ἔκτοτε συνεχίζεται ἕως σήμερα. Διετέλεσε Πρόεδρος τοῦ Συλλόγου αὐτοῦ ἕως καί τήν κοίμησή του.
Ὁ μακαριστός Γέροντας ὑπῆρξε, μεταξύ τῶν ἄλλων, λόγιος, ἄριστος φιλόλογος, δεινός χειριστής τοῦ λόγου καί τῆς πέννας καί πολυγραφότατος συγγραφέας.
Ἐκτός ἀπό τό Περιοδικό τῆς Π.Ε.ΦΙ.Π., τό ὁποῖο συνέγραφε ἀνελλιπῶς ἀπό τό 1977 ἕως καί τήν κοίμησή του τό 2014 (συνολικά 141 τεύχη), συνέγραψε ἑκατοντάδες ἄρθρα, ἔδωσε πολλές συνεντεύξεις καί ὁμίλησε γιά θέματα Οἰκογενείας, γιά τίς Ἐκτρώσεις, τό Δημογραφικό, ἀλλά καί γιά θέματα πού ἀφοροῦν τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό. Μάλιστα, ὡς στρατιώτης, ἐπανεξέδωσε τό Στρατιωτικό Περιοδικό «Φρουρός» (1959), τό ὁποῖο εἶχε πρωτοεκδώσει ὁ θεῖος του π. Σπυρίδων. Ὁ μακαριστός Γέροντας εἶχε συγγράψει καί ἀρκετά βιβλία, μεταξύ τῶν ἄλλων διακρίνονται «Ὁ Πρωτότυπος Βίος τοῦ Ὁσίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου», ὁ Βίος καί τά Ἔργα τοῦ Ὁσίου Ἀθανασίου τοῦ Ἀθωνίτου (2 τόμοι), καθώς καί τά τρία (3) σχολικά βιβλία του.
- «Μεγάλου Βασιλείου, “ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ…”», σχολικό ἐγχειρίδιο γιά τήν Α´ τάξη Λυκείου.
- «Ἰωάννου Χρυσοστόμου, “ΛΟΓΟΙ ΔΥΟ ΕΙΣ ΕΥΤΡΟΠΙΟΝ”» σχολικό ἐγχειρίδιο γιά τή Β´ τάξη Λυκείου.
- «ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΤΡΕΙΑ», σχολικό ἐγχειρίδιο γιά τή Β´ τάξη Λυκείου.
- «Ὅσιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης (17491809), ἀφιέρωμα-ἔκκλησις».
- «Μεγάλου Βασιλείου, Ἅπαντα, ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ», τόμοι Α´, Γ´, ΣΤ´, Ζ´ καί σέ συνεργασία μέ τόν Ἀρχιμ. Μελέτιο Καλαμαρᾶ (μετέπειτα Μητρ. Πρεβέζης) οἱ τόμοι Β´, Δ´, Ε´ καί Η´.
- «Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου. “Περί ΓάμουΤεκνογονίας καί Παρθενίας….”».
- «Σύντομη Βιογραφία καί μερική Διήγηση θαυμάτων τοῦ Ὁσίου Παταπίου».
- «Ὁ Ὅσιος Ἀθανάσιος ὁ Ἀθωνίτης. Ὁ Βίος τοῦ Ὁσίου», τόμος Α´.
- «Ὁ Ὅσιος Ἀθανάσιος ὁ Ἀθωνίτης. Τά εὑρισκόμενα Κείμενα», τόμ. Β´.
- «Θαύματα Ὁσίου Ἀθανασίου τοῦ Ἀθωνίτου».
- «Ὁ Πρωτότυπος Βίος τοῦ Ὁσίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου».
- «Ἱεροί Ναοί τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου (ἀνά τήν Ἑλλάδα)».
- «Ἡ ἀκυρότητα τῶν «Μυστηρίων» τῶν Λατινοπαπικῶν ὡς αἱρετικῶν».
- «Οἰκουμενισμός καί Ἀλλαγή Πασχαλίου».
- «Ἀρχιμανδρίτης Σπυρίδων Σπυρίδωνος Μπιλάλης, 1918—1974, Συνοπτική Βιογραφία».
Ὁ Γέροντας ὁμιλῶν στό ἱερό Μνημόσυνο τοῦ Κωνσταντίνου Κουκίδη, στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Νικολάου Ραγκαβᾶ.
Ὁ μακαριστός Γέροντας Νικόδημος ἐκδαπανήθηκε κυριολεκτικά στήν ὑπηρεσία τῆς Ἐκκλησίας καί τῶν συνανθρώπων του. Ὡς βαθειά πατερικός ἄνθρωπος ἀγάπησε ὑπερβαλλόντως τόν Τριαδικό Θεό, τήν Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας καί τούς Ἁγίους Της.
Ἀφιέρωσε τή ζωή του στήν ἀνόθευτη Πατερική Διδασκαλία, ὑπερασπιζόμενος μέ ὅλες τίς δυνάμεις του, μέ ὁμολογιακή πάντοτε διάθεση, τήν Ἁγία Ὀρθοδοξία μας, καταπολεμώντας τίς ἐπικίνδυνες παρεκκλίσεις ἀπό Αὐτήν. Συχνή ἐπωδός του ἦταν τό λεχθέν ὑπό τοῦ σοφοῦ διδασκάλου τῆς Ἐκκλησίας μας, μοναχοῦ Ἰωσήφ τοῦ Βρυεννίου: «Οὐκ ἀρνησόμεθά σε, φίλη Ὀρθοδοξία· οὐ ψευσόμεθά σου πατροπαράδοτον σέβας· ἐν σοὶ ἐγεννήθημεν, καὶ σοὶ ζῶμεν, καὶ ἐν σοὶ κοιμηθησόμεθα· εἰ δὲ καλέσει καιρός, καὶ μυριάκις ὑπὲρ σοῦ τεθνηξόμεθα».
Ἔζησε ὡς πραγματικός μοναχός, τιμώντας στό ἔπακρο τίς μοναχικές του ὑποσχέσεις. Ὑπῆρξε ἄνθρωπος ὑπακοῆς, ταπεινός, καθαρός στό σῶμα καί στήν ψυχή καί ἀκτήμων, δέν εἶχε οὔτε ἐπεδίωξε νά ἔχει ποτέ δικά του χρήματα καί περιουσία. Ἡ ἀπαράβατη καί αὐστηρή νηστεία, ἡ ὑπερβάλλουσα ἀγρυπνία, ἡ ἔντονη καρδιακή προσευχή καί ἡ μελέτη τῶν Πατερικῶν Ἔργων ἦσαν τά καθημερινά πνευματικά του παλαίσματα.
Συνεδύαζε μέ μοναδικό καί ἀξιοθαύμαστο τρόπο τό μοναχικό βίο καί τήν ἱεραποστολική δραστηριότητα, ἐργαζόμενος νυχθημερόν γιά τό καλό τῆς Ἐκκλησίας καί γιά τούς ἀγαπημένους του Πολυτέκνους. Εἶχε δέ καί τό τάλαντο τῆς ἐπιλογῆς ἱκανῶν Συνεργατῶν στά Διοικητικά Συμβούλια τῶν δύο Συλλόγων, τῆς Π.Ε.ΦΙ.Π. καί τοῦ «Ἁγίου Νικοδήμου», οἱ ὁποῖοι ὑπηρέτησαν καί ὑπηρετοῦν ἀνιδιοτελῶς καί μέ ὑπερβάλλοντα ζῆλο.
Ἡ Ἐξόδιος Ἀκολουθία τοῦ μακαριστοῦ Γέροντος Νικοδήμου στήν Ἱερά Μονή Παντοκράτορος Ἁγίου Ὄρους, 5 Ἰουνίου 2014.
Ἡ Ἐξόδιος Ἀκολουθία ἐψάλη τήν ἑπομένη ἡμέρα, 5 Ἰουνίου, στίς 1.30΄ μ.μ., στήν Ἱερά Μονή Παντοκράτορος Ἁγίου Ὄρους, στήν ὁποία ἀνήκει τό Κελλί του. Προεξῆρχε ὁ Καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, Ἀρχιμ. Γαβριήλ, μέ τή συμμετοχή 15 καί πλέον Ἱερέων, πλήθους Μοναχῶν καί λαϊκῶν. Ἡ ταφή του ἐτελέσθη στό Κοιμητήριο τῆς Ἱ. Μονῆς καί ἐν συνεχείᾳ παρετέθη Τράπεζα, ὅπου ἀναφέρθηκαν στόν ἐκλιπόντα μέ σύντομες ὁμιλίες τους ὁ Καθηγούμενος Γέρ. Γαβριήλ, ὁ Γέρ. Μάξιμος Ἰβηρίτης καί ὁ μικρότερος κατά σάρκα ἀδελφός τοῦ μακαριστοῦ Γέροντος Νικοδήμου κ. Νικόλαος Μπιλάλης.
Ὁ ἀπέριττος, κατά τήν Ἁγιορείτικη μοναχική τάξη, τάφος τοῦ π. Νικοδήμου.
Ὁ μακαριστός Γέροντας Νικόδημος «εὐάρεστος Θεῷ γενόμενος, ἠγαπήθη, καὶ ζῶν μεταξὺ ἁμαρτωλῶν, μετετέθη...» (Σοφ. Σολομ. 4, 7). Τό κενό πού ἄφησε εἶναι μεγάλο καί δυσαναπλήρωτο. Πιστεύουμε, ὅμως, ἀκράδαντα ὅτι βρῆκε παρρησία ἐνώπιον τοῦ δικαιοκρίτου Θεοῦ, γιατί ἀγάπησε πολύ, καί ἡ κατά Θεόν ἀγάπη, ὅπως διδάσκει ὁ Ἅγιος εὐαγγελιστής Ἰωάννης, νικᾶ καί αὐτόν ἀκόμη τό θάνατο: «Ἡμεῖς οἴδαμεν ὅτι μεταβεβήκαμεν ἐκ τοῦ θανάτου εἰς τὴν ζωήν, ὅτι ἀγαπῶμεν τοὺς ἀδελφούς...» (Α΄ Ἰωάν. 3, 14). Οἱ προσευχές του γιά τούς ἀδελφούς μας Πολυτέκνους καί τή «μικρή καί πτωχή» Π.Ε.ΦΙ.Π., ὅπως τήν ἀποκαλοῦσε, θά μᾶς ἀκολουθοῦν, θά μᾶς ἐνδυναμώνουν καί θά μᾶς ἐνισχύουν ἔτι περισσότερο.
«Γέροντος Νικοδήμου (Μπιλάλη), Ἁγιορείτου Μοναχοῦ, αἰωνία ἡ μνήμη»!
Ἡ ταφή τοῦ μακαριστοῦ Γέροντος στό Κοιμητήριο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Παντοκράτορος, Ἁγίου Ὄρους
Πηγή: (από το Περιοδικό Ε.Π.Ο., αρ. τ. 143/ Οκτωβ. 2014)
Συντάχθηκε από Ἰωάννης Θαλασσινός, Ἀντιπροέδρου τῆς «Πανελληνίου Ἑνώσεως Φίλων τῶν Πολυτέκνων» καί Συντάκτη τοῦ Περιοδικοῦ της «Ἑλληνορθόδοξη Πολύτεκνη Οἰκογένεια» (Ε.Π.Ο.).
πηγη: mumdadandkids.gr , aktines.blogspot.com
ΕΦΑΡΜΟΣΤΕ ΠΑΝΤΟΥ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ, θ. πιθανοτήτων
ΑπάντησηΔιαγραφήἔτσι ὄχι ἐκτρώσεις ὀρφανοτροφεῖα σέ κάθε πόλη, ἀς εἶναι καλά τό Χριστεπώνυμο πλήρωμα
ἐχθρικοί λαοί=τοῦρκοι, αἰγύπτιοι, λἰβυοι, ἰταλοί, ἀλβανοί, βούλγαροι, σκοπιανοί!
ἄλλες ἐφαρμογές τοῦ νόμου
ἄπειροι βαλιστικοί κ.τ.λ