Τετάρτη 24 Απριλίου 2024

H Θεία Χάρις μπορεί να σε επισκεφτεί ακόμα και σε ένα ψητοπωλείο...

 

Γράφει ο π.Διονύσιος Ταμπάκης

Ένα αληθινό περιστατικό! Μας ανέφερε ένας Αγιορείτης Μοναχός...

- "Λίγες ημέρες πρίν, πέρασε από το καλύβι μας ένα νέο και απλό παιδί. Με μεγάλη απορία μου ανέφερε ένα συγκλονιστικό γεγονός που έζησε σε ένα σουβλατζίδικο στην πόλη όπου και διαμένει. Μας είπε χαρακτηριστικά:

«Πρίν από μία βδομάδα περίπου, απογευματιάτικα, είχα πάει στο σουβλατζίδικο της γειτονιάς για να φάω νηστίσιμο σουβλάκι, "ορφανό" όπως το λένε, διότι περιέχει μόνο νηστήσιμα προϊόντα. Έκατσα σε ένα τραπέζι μέσα στο σουβλατζίδικο. Μου αρέσουν πολύ ο γύροι, μαλλά αφού είναι Σαρακοστή δεν μου κάνει καρδιά να αρτηθώ. Έτσι είπα να τους φάω νηστίσιμους. Όπως λοιπόν έτρωγα το "ορφανό", ξάφνου μία παράξενη και πρωτόγνωρη γαλήνη ένιωσα να αγκαλιάζει όλο μου το είναι. Αμέσως στα καλά καθούμενα, χωρίς κάτι εξωτερικά να με επηρεάζει, μία Θεϊκή ειρήνη με σκέπασε και μου γλύκανε την ψυχή. Τέτοια ηρεμία δέν... ξανάνιωσα ποτές μου. Άρχισαν λοιπόν να τρέχουν δάκρυα από τα μάτια μου… Δεν μπορούσα να τα κρύψω, και τότε ένοιωσα, σαν μικρό παιδί, να αγαπάω όλο τον κόσμο. Σαν να είχα ξαναγεννηθεί… Τέτοιο πράγμα δεν μου ξανασυνέβη στην ζωή μου. Σκέτος Παράδεισος! 

Μά μήπως πλανεύομαι Πάτερ; Εγώ δεν γνωρίζω και πολλά γράμματα. Μεροκαματιάρης είμαι. Εσείς που ξέρετε καλύτερα για πέστε μου, ήταν καλό ή κακό αυτό που έπαθα;»;

Έμεινα άφωνος. Δεν ήξερα τι να του απαντήσω! Πόσο «σκανδαλωδώς» συμπεριφέρεται ο Θεός! Πράγματα που πολλοί γραμματιζούμενοι και στοχαζόμενοι κάνουν δεκαετίες, και άν, να τα νοιώσουν, αυτός ο τρισμακάριος Κώστας με την μακαρία απλότητα του κατάφερε να βιώσει με δάκρυα την Εμπειρία της Θείας Χάριτος, μέσα σε ένα απλό σουβλατζίδικο της γειτονιάς.

- "Τί να σου πώ παιδάκι μου; κατάφερα να ψελλίσω. Είδε ο Θεός την θυσία που έκανες, μέσα στον πειρασμό των οσμών να δώσεις μαρτυρία πίστης και νηστείας, και φαίνεται συγκινήθηκε. Γι’ αυτό και σου έστειλε ένα χάδι , ένα μικρό γλύκισμα να δοκιμάσεις , για να πάρεις μία μικρή γεύση του ουρανίου ζαχαροπλαστείου που μας αναμένει στον Παράδεισο, για να το θυμάσαι σε όλη σου την ζωή. «Τό πνεύμα όπου θέλει πνεί,»(Ιωάνν.γ΄) Μα αυτός ο ευλογημένος δεν κατάλαβε τι εννοούσα. Μεροκαματιάρης άνθρωπος … «Μακάριοι οι πτωχοί τώ πνεύματι.» (Ματθ., ε΄, 3)


Πηγή: synaxipalaiochoriou.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου