Κ.Σ.
Το πρώτο ανθρώπινο αίμα, που με εγκληματικό τρόπο χύθηκε στη γη, ήταν το αίμα του αδελφού. Αυτό είναι συμβολικό για όλα τα εγκλήματα του ανθρώπου πάνω σε άνθρωπο έως το τέλος της ιστορίας. Και το τελευταίο αίμα που θα χυθεί στη γη θα είναι πάλι το αίμα του αδελφού. Γιατί ποιού άλλου θα μπορούσε να είναι;
Όμως οι αδελφοί εξ αίματος δεν είναι πάντοτε και αδελφοί κατά το πνεύμα. Ο Κάιν και ο Άβελ είχαν το ίδιο αίμα, αλλά όχι το ίδιο πνεύμα. Αδελφικό αίμα, αλλά όχι αδελφικό πνεύμα. Ενώ το πνεύμα του Άβελ φωτίστηκε από το Θεό, το πνεύμα του Κάιν σκοτείνιασε από το φθόνο. Ο Κάιν εξοργίστηκε πολύ και άλλαξε η όψη του επειδή σκοτείνιασε το πνεύμα του. Και όταν ήταν μόνοι στο χωράφι όρμησε ο Κάιν στον Άβελ και σκότωσε τον αδελφό του (Γεν.4,5-8).
Μ’ αυτό άνοιξε η ιστορία του ανθρωπίνου γένους πάνω στη γη: εν ονόματι της αδελφοκτονίας. Αδελφοκτονία λόγω φθόνου! Ο ίδιος εκείνος σατανικός φθόνος που πάγωσε την αγάπη των προγόνων ( σ.σ. του Αδάμ και της Εύας) για το Δημιουργό, πάγωσε και την αγάπη του πρωτότοκου γιού τους για τον αδελφό του. Αλλά αυτό ήταν μόνο η αρχή, τυπική για το μέλλον όλων των απογόνων τους. Σε τι έγκειται η τυπικότητα του πρώτου εγκλήματος; Στο γεγονός ότι το αμάρτημα του ανθρώπου έναντι του συνανθρώπου του εμφανίζεται ως συνέπεια του αμαρτήματος του ανθρώπου έναντι του Θεού. Ή με άλλα λόγια-όταν μιλάμε για τον πόλεμο- ο πόλεμος του ανθρώπου εναντίον του συνανθρώπου του εμφανίζεται ως αποτέλεσμα του πολέμου του ανθρώπου ενάντια στο Θεό. Αν ο Ύψιστος Δημιουργός των ανθρώπων με το έλεός Του δεν κατεύναζε τη φωτιά, που άναβε και έκαιγε την αμαρτία, το ανθρώπινο γένος θα είχε καταστραφεί από τα πρώτα βήματα της ιστορίας του.
Κι έτσι, αυτή η πρώτη αρχή όλων των επόμενων πολέμων υπό το φως της Αγίας Γραφής του Θεού διαβάζεται ως εξής:
α. Υπάρχει ένας αμείλικτος νόμος της αμαρτίας.
β. Ο πόλεμος του ανθρώπου εναντίον του συνανθρώπου του είναι αποτέλεσμα του πολέμου του ανθρώπου ενάντια στο Θεό.
γ. Τον πόλεμο των γονέων ενάντια στο Θεό τον παρατείνουν τα παιδιά τους με τον πόλεμο του ενός εναντίον του άλλου.
δ. Το έλεος του Δημιουργού απαλύνει το νόμο της αμαρτίας κι έτσι καθιστά εφικτή την παράταση το ανθρωπίνου γένους επάνω στη γη.
( Από το βιβλίο Πόλεμος και Βίβλος, αγ Νικολάου Βελιμίροβιτς, εκδ. Παρρησία, α’ 2016).
Κ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου