Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2023

'' Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας '' η Νέα Τάξη των Πραγμάτων/ διάβολος η αντι-νέα τάξη των πραγμάτων. ΜΕΡΟΣ 2ο Η Βαβυλώνα και τα Σόδομα

 

Κ.Σ.

Εισαγωγή: Στο 2ο μέρος και στα επόμενα μέρη του άρθρου αυτού θα έχουμε οδηγό τον θεόπνευστο μύστη της Ορθόδοξης Θεολογίας και Πίστης  αγ. Νικόλαο Βελιμίροβιτς. Ο Άγιος, με τον ποιητικά φιλοσοφικό και γεμάτο με την Χάρη του Αγ. Πνεύματος λόγο του, θα βοηθήσει όσους από εμάς έχουμε ανοιχτά τα μάτια της καρδιάς και του νου να αναβλέψουμε και να πιστέψουμε  ότι πριν από τον Χριστό και πάλι ο Χριστός ήταν, και μετά τον Χριστό-πάλι ο Χριστός. Και πάλι στο τέλος θα αγγελθεί ''μετά δυνάμεως και δόξης πολλής''. ( Λουκ.21,27). ''Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο αυτός, και εις τους αιώνας''.

Στο 2ο μέρος θα γυρίσουμε στην Παλαιά Διαθήκη· εκεί μετά τον κατακλυσμό στη Βαβυλώνα και στα Σόδομα. Από τότε εξ άλλου που στη σκηνή του κόσμου πρόβαλε γεμάτη πάθος η ιστορία του ανθρώπου, διεξάγεται ένας συνεχής πόλεμος·   ο πόλεμος του ψεύδους απέναντι στην Αλήθεια στο Θεό, και το πεδίο της μάχης είναι η ανθρώπινη καρδιά. Η καρδιά του ανθρώπου πλασμένη από τον Δημιουργό Θεό, με την ελευθερία της επιλογής. Η ελευθερία! που όταν ο άνθρωπος την χρησιμοποιεί και την εξαντλεί μεταβάλλοντάς την στο αντίθετό της, ο φιλεύσπλαχνος Θεός εμφανίζεται στον ελεύθερο άνθρωπο για να τον σώσει· αλλά πρέπει η ανθρώπινη καρδιά να Τον αναγνωρίσει και να ανοίξει την κλειδαμπαρωμένη πόρτα· γιατί ''... Αληθινή ελευθερία και αληθινή ισότητα δεν είναι δυνατές παρά μέσα στον Χριστό, μέσα στο δρόμο του Θεού που έγινε άνθρωπος'' ( πηγή: Γύρω στον Μπερντιάγεφ και τον Ντοστογιέφσκη -περιοδικό Σάλπισμα, Σεπτεμβρ.- Οκτωβρ. 1945). 

''Μετά τον κατακλυσμό έπρεπε να ξεκινήσει νέα εποχή με νέα και καλύτερη ανθρωπότητα, η οποία θα είχε φόβο Θεού και θα ζούσε κατά το θέλημά Του. Κανένας νέος νόμος δεν ήταν απαραίτητος. Η ανάμνηση του κατακλυσμού έπρεπε να λειτουργήσει ως διαρκής προειδοποίηση και διαρκής αφύπνιση της συνείδησης. Γι’ αυτό ο Θεός δεν δίνει στο Νώε και τα παιδιά του κάποιον νέο νόμο, αλλά επαναλαμβάνει το νόμο που έδωσε στον Αδάμ και την Εύα. ''Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και πληρώσατε την γην... και ο τρόμος και ό φόβος υμών έσται επί πάσιν τοις θηρίοις της γης, επί τα πετεινά του ουρανού και επί πάντα τα κινούμενα επί της γης, και επί πάντας τους ιχθύας της θαλάσσης, υπό χείρας υμίν δέδωκα'' (Γν. θ', 1-2). Όλα αυτά πρέπει να τα κατανοήσουμε ως προς την ουσία τους, με το πνευματικό τους νόημα, όπως και στην πρώτη περίπτωση, ενώ ως προς το συμβολισμό τους, με το φυσικό τους νόημα.

Αλλά σ’ αυτή τη νέα εποχή η νέα ανθρωπότητα σκόνταψε στο πρώτο βήμα, και κατόπιν απομακρύνθηκε όλο χαμηλότερα και χαμηλότερα. Πρώτα ο Χαμ ανήγγειλε τη γύμνια του πατέρα του Νώε, και γι’ αυτό έλαβε την κατάρα στους απογόνους του, στους Χαναναίους και σε όλες τις φυλές. Γι’ αυτό και όλες οι φυλές των Χαναναίων έζησαν και αφανίστηκαν στο βαθύ σκοτάδι της ειδωλολατρίας.

Το δεύτερο φαινόμενο κακού στους ανθρώπους ήταν το κτίσιμο της Βαβυλώνας. Το πνεύμα της υπερηφάνειας οδήγησε τους ανθρώπους σ’ αυτή την εργασία. Λέγουν οι άνθρωποι:

''Δεύτε οικοδομήσωμεν εαυτοίς πόλιν και πύργον, ου έσται η κεφαλή έως του ουρανού, και ποιήσωμεν εαυτοίς όνομα προ του διασπαρήναι ημάς επί προσώπου πάσης της γης'' (Γν. ια', 4). Η πολεμική του Θεού από τρεις απόψεις: από την άποψη της αλαζονείας (πύργο ως τον ουρανό) από την άποψη της κενοδοξίας (να γίνουμε ξακουστοί) και από την άποψη του πείσματος προς το νόμο τού Θεού ''πληρώσατε την γη'' (για να μην εξαπλωθούν σ’ όλη τη γη). Αυτή είναι ή πρώτη μορφή κομμουνιστικής πολεμικής ενάντια στο Θεό στην ιστορία τού ανθρωπίνου γένους. Εκφράστηκε στο χτίσιμο τού πύργου της Βαβέλ, ως πιστή πρόδρομος όλων των παρόμοιων προσπαθειών στην περαιτέρω ροή του χρόνου. Αλλά ό Θεός είπε: ''συγχέωμεν αυτών εκεί την γλώσσαν, ίνα μη ακούσωσιν έκαστος την φωνήν του πλησίον, και διέσπειρεν αυτούς Κύριος εκείθεν επί πρόσωπον πάσης της γης και επαύσαντο οικοδομούντες'' (Γν. ια', 7-8).

Το τρίτο φαινόμενο του κακού στους ανθρώπους ήταν η άκρατη ακολασία στα Σόδομα. Εντελώς τυφλοί όσον αφορά το πνεύμα και την αλήθεια, οι άνθρωποι εκείνης της πόλης έβλεπαν μόνον το σώμα, ζούσαν μόνο σωματική ζωή, ενδιαφέρονταν μόνο για τις σωματικές απολαύσεις, και αυτές παραφύση. Το απεχθές και ασυγχώρητο πάθος τους έμεινε γνωστό στην ανθρωπότητα με το όνομα της πόλης τους ''σοδομισμός''. Ο ένας και μοναδικός δίκαιος άνθρωπος έναντι του Κυρίου, που υπήρχε στην περιοχή αυτή ήταν ο Λώτ και αυτός ως έποικος. Αφότου ό Θεός έβγαλε πρώτα αυτόν το δίκαιο άνθρωπο από την πόλη, ''και έβρεξεν... θείον, και πυρ... εξ ουρανού'' (Γν. ιθ', 24). Έτσι αφανίστηκαν τα Σόδομα και τα Γόμορρα.

Εδώ αναφέρθηκαν τρία ιστορικά συμβάντα τεράστιας σημασίας: το πρώτο είναι ο αφανισμός των απογόνων των Χαναναίων, δηλαδή όλων των λαών της Χαναάν, το δεύτερο φαινόμενο είναι η εμφάνιση των διαφορετικών γλωσσών ανάμεσα στους ανθρώπους και το τρίτο η καταστροφή δύο μεγάλων και πολιτισμένων πόλεων, των Σοδόμων και των Γομόρρων. Κανένα από αυτά τα γεγονότα δεν μπορεί να εξηγηθεί με κανένα φυσικό νόμο.

Οι ερυθρόδερμοι και οι μαύροι της Αμερικής παρόλο τον κατατρεγμό δεν εξαφανίστηκαν, αλλά αυξήθηκαν κιόλας, ιδιαίτερα οι βαπτισμένοι μαύροι. Εν τω μεταξύ, όλες οι φυλές των Χαναναίων: Σιδώνιοι, Χετταίοι, Ιεβουσαίοι, Αμοραίοι, Γεργεσαίοι, Ευαίοι, Αρουκαίοι, Αραδαίοι, Σουμέριοι, Αραμαίοι, Φιλισταίοι και όπως αλλιώς ονομάζονταν, αφανίστηκαν στη διάρκεια του χρόνου είτε από τη μάχαιρα του Σήμ, είτε από τη μάχαιρα του Ιαφέθ (Τύρρος, Σιδώνα, Καρχηδόνα). Η καταστροφή τους μπορεί να συνδεθεί μόνο με τον ηθικό νόμο τού Θεού. Ο Νώε καταράστηκε τον εγγονό του το Χάναν, υπό την καταδίωξη αυτής της κατάρας έπεσαν και καταστράφηκαν και οι τελευταίοι απόγονοί του.

Οι επιστήμονες, οι φιλόλογοι, και οι φιλόσοφοι ασχολήθηκαν πολύ με το αίνιγμα του ανθρωπίνου λόγου. Αλλά χρησιμοποιώντας πάντοτε τη φυσιοκεντρική μέθοδο αντί της θεοκεντρικής, και αναζητώντας εξηγήσεις για την ύπαρξη και τη διαφορετικότητα των ανθρωπίνων γλωσσών στο στενό κύκλο των δικών τους φυσικών νόμων, δεν έφθασαν στην κατανόηση, αυτού του μυστηρίου μέχρι σήμερα. Ως προς τη γλώσσα διαφέρουν οι άνθρωποι και οι φυλές των ανθρώπων πολύ περισσότερο απ’ ότι διαφέρουν στη μορφή και το χρώμα, ή ως προς τα αισθήματα και ως προς τις αντιλήψεις. Πώς μπόρεσαν να φθάσουν σε τέτοια διαφορά, αφού όλοι κατάγονται από τον ίδιο πρόγονο, όπως ισχυρίζονται σχεδόν όλοι οι επιστήμονες τώρα;

Και εδώ η αιτία βρίσκεται στην περιοχή της ηθικής και όχι της φυσικής, όπως γράφει το Ιερό Βιβλίο τού Θεού. Εξαιτίας της ανθρώπινης αλαζονείας, κενοδοξίας και του αυτοβούλου ό Θεός επέτρεψε τη σύγχυση, ώστε οι άνθρωποι να μην καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλον. Γι’ αυτό και η περιοχή ονομάστηκε Βαβυλώνα ή Σύγχυσις (Γν. ια' 9).Ο ίδιος ο Κύριος ο Θεός, που αργότερα έστειλε το Πνεύμα Του το Άγιο με τη μορφή πύρινων γλωσσών στους αποστόλους στην Ιερουσαλήμ και έκανε τους αποστόλους να καταλαβαίνουν και να μιλούν πολλές γλώσσες, συγκράτησε το Πνεύμα Του το Άγιο από τους αλαζόνες ανθρώπους της Βαβυλώνας, και οι άνθρωποι εκείνοι, ο καθένας με τον τρόπο του, ανέστρεψαν γνωστές τους λέξεις, έτσι που δεν μπορούσε να καταλάβει ο φίλος το φίλο. Και αντί να πραγματοποιηθεί ο πύργος της Βαβυλώνας από πλίνθους, πραγματοποιήθηκε ο πύργος της Βαβέλ από ανακατωμένες γλώσσες!

Τελικά η καταστροφή των Σοδόμων δεν μπορεί  να εξηγηθεί με κανέναν άλλο τρόπο παρά μ’ αυτόν που εξηγεί η Βίβλος, δηλαδή την αναξιότητα των ανθρώπων και την τιμωρία τού Θεού. Με την ίδια αυτή ηθική αιτία πρέπει να αναγνωρίσουμε και να επεξηγήσουμε την καταστροφή της Πομπηίας και της Ηράκλειας, της Μαρτινίκας, της μυθικής Ατλαντίδος, όπως επίσης και μερικών ακόμα πόλεων και κατοικημένων περιοχών στο γήινο πλανήτη. Αν κάποιος αναφέρεται στο σεισμό, ή στο ηφαίστειο, ή στα θαλάσσια κύματα, ή στις πλημμύρες, αναφέρεται μόνο στα μέσα και όχι στην αιτία και ούτε σ’ Αυτόν που τα χρησιμοποίησε. Για μάς είναι ξεκάθαρο ότι αυτά τα τρία γεγονότα, όπως και ο γενικός κατακλυσμός, δείχνουν και αποδεικνύουν, ότι σ’ αυτόν τον κόσμο κυβερνά μόνον και αποκλειστικά ο ηθικός νόμος του Θεού, και ότι οι φυσικοί νόμοι δεν υπάρχουν.''.

( Η Βαβυλώνα και τα Σόδομα· από το βιβλίο ''Περί νόμου του Θεού'', Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, εκδ. Χρόες, 2009).

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ                                                                             Κ.Σ.


'' Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας '' η Νέα Τάξη των Πραγμάτων / ''πρώτος πειραστής-θάνατος'' η αντι-νέα τάξη των πραγμάτων ΜΕΡΟΣ 1ο (κλικ εδώ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου