Από εχθές το βράδυ μπήκαμε στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα των παθών. Και η εκκλησία μας έχει βάλει ακολουθίες που λέγονται ακολουθίες τού Νυμφιου.Ο γάμος θεωρείται χαρμόσυνο γεγονός είναι χαρά. Αυτή την εικόνα του γάμου την βρίσκουμε πολλές φορές μέσα στην Αγία γραφή όπως π.χ.παρομοιάζεται η βασιλεία των ουρανών μ ένα βασιλιά ο οποίος εποιησε γάμους τω υιω αυτού και εκαλεσε πολλούς. Έκανε τούς γάμους του υιού του και κάλεσε πολλούς. Ποιός όμως ειναι ο γάμος ποιός ο Νυμφίος και ποιά ή νύμφη;
Ο γάμος είναι ή βασιλεία των ουρανών ο Νυμφίος είναι ο Χριστός και ή νύμφη είναι η εκκλησία ή η ψυχή τού κάθε χριστιανού. Πολλές φορές χαρακτηρίζεται η βασιλεία των ουρανών ώς χαρά ώς γάμο. Και σε άλλη παραβολή ακούμε τον Χριστό να λέει στον πιστό δούλο Εισελθε είς την χαρά του κυρίου σου.
Η βασιλεία των ουρανών είναι μία γιορτή των σωζομενων.Ειναι χαρά και γάμος διότι οι άνθρωποι βλέπουν το φώς τού Χριστού δέχονται τις ενέργειες της Αγίας τριάδος και αυτό το πράγμα το είχαν πιστευσει βαθια μέσα τούς οι άγιοι. Οταν βασανιζονταν όταν πήγαιναν στο μαρτύριο νόμιζαν ότι πήγαιναν σαν σε ξεφάντωμα σαν σε πανηγύρι δηλ.θεωρουσαν την βασιλεία των ουρανών χαρά και γάμο.
Ο Χριστός είναι ο Νυμφίος ο καλλει ωραίος παρά παντας ανθρώπους. Και όπως στον ανθρώπινο γάμο ο άνδρας και ή γυναίκα ενώνονται εις σάρκα μίαν έτσι και ο Υιός και Λόγος του θεού ενώθηκε ασυγχυτως με την ανθρώπινη φύση. Αυτός είναι ο γάμος ο μυστικός τού Θεού κατά τον Άγιο Συμεών τον νέο θεολόγο. Γι αυτό για την Παναγία στούς χαιρετισμούς ψαλλουμε χαίρε παστας ασπορου νυμφευσεως χαίρε δηλ.θεοτοκε που μέσα στην κοιλια σου έγινε ο μυστικωτερος και ο αγιοτερως απ όλους τους γάμους ενώθηκε ο θεός με την ανθρώπινη φύση.
Ο Χριστός ο αιώνιος Νυμφίος της ψυχής αγάπησε πολύ τον άνθρωπο ώστε όχι μόνο απλώς τον αγάπησε αλλά έχυσε και το αίμα τού γι αυτόν. Και η εβδομάδα αυτή των παθών μας δείχνει και μας φανερώνει την μεγάλη αγάπη τού Χριστού προς τον άνθρωπο. Ο Χριστός βέβαια ιστορικώς μία φορά ενώθηκε με τον άνθρωπο όταν σαρκωθηκε μέσα στην κοιλια τής Θεοτόκου. Η ένωση όμως τού Χριστού με τον άνθρωπο δεν σταμάτησε αλλά συνεχίζεται μέσα στο μυστήριο της θείας ευχαριστίας.
Η εκκλησία είναι ή νύμφη τού Χριστού ην περιποιησατο δια του ιδίου αίματος γι αυτό και ο ευαγγελιστής γράφει ότι ο θεός γάμους εποιησε τω υιω αυτού όχι έναν γάμο αλλά πολλούς. Είναι οι θείοι γάμοι τής εκκλησίας με τον Χριστό τής κάθε ψυχής με τον Χριστό. Και όπως η εκκλησία με το μυστήριο του γάμου ενώνει δύο ανθρώπους σαρκικά έτσι με το μυστήριο της θείας ευχαριστίας ενώνει όλον τον κόσμο με τον Χριστό.
Ο πιστός χριστιανός που γυρεύει τον Νυμφιο τής ψυχής του είναι ανήσυχος. Το μυαλό του ή καρδιά του το στόμα του οι πράξεις του δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία αδιάκοπη φωνή πού καλεί τον Νυμφιο Χριστό. Ο Χριστός είναι ο ηγούμενος τής ψυχής των ανθρώπων και ή ψυχή μας είναι ή νύμφη πού ζητάει τον Νυμφιο τής. Η θεία ευχαριστία είναι ο γάμος εθελξας ποθω με Χριστέ και ηλλοιωσας τω θειω σου ερωτι Χριστέ μου μέσα στην θεία ευχαριστία η αγάπη σου και ο έρωτας σου ο πνευματικός με άλλαξαν με έκαναν άλλον άνθρωπο. Και σήμερα γίνονται πνευματικοί γάμοι όπως βέβαια γίνονται και άπειροι σαρκικοι γάμοι. Για παράδειγμα πνευματικός γάμος γίνεται όταν ένας νέος χειροτονειται ιερέας. Ησαΐα χόρευε ψαλλουμε στο μυστήριο του γάμου αλλά και στην χειροτονία.
Ο νέος που χειροτονειται νυμφευεται την ιερωσυνη δηλ.την εκκλησία όπως ο Χριστός. Πόσο συγκινητικό είναι όταν ένας νέος εγκαταλείψει τα πάντα για να γίνει ιερέας για να νυμφευθει πνευματικά. Πνευματικός γάμος γίνεται όταν ένας γίνει μοναχός. Παραδίνει ολοκληρωτικά τον εαυτό του ο μοναχός ή η μοναχή στον Θεό.
Πνευματικός γάμος γίνεται όταν κάποιος αφιερωθεί στον Θεό γινει ιεραπόστολος όταν θυσιάσει την άνεση του για τον Χριστό. Οταν έχει μυστηριακή ζωή όταν κοινωνεί των αχραντων μυστηρίων τότε ενώνεται η ψυχή με τον θεό. Για να αγαπήσουμε όμως τόν Θεό πρέπει να παυσουμε να αγαπάμε τον κόσμο. Δυστυχώς όμως δεν αγαπάμε τον θεό. Αυτή είναι η μεγαλύτερη μας αμαρτία και συμφορά. Σκορπισαμε την αγάπη μας σε χίλια δυο πράγματα σε άπειρες αγάπες σε ματαιότητα και βιοτικές μεριμνες σε επιστήμες σε φιλοσοφίες σε τέχνες στην πολιτική στον εαυτό μας. Στην ψυχή μας δεν έμεινε χώρος ούτε γωνιά για τον Θεό. Γι αυτό και είμαστε ολιγοπιστοι ή άπιστοι επειδή δεν αγαπάμε τον Θεό. Δεν προσευχόμαστε επειδή δεν αγαπάμε τον Θεό δεν έχουμε αγάπη για τον διπλανό μας επειδή δεν αγαπήσαμε πρώτα τον Θεό. Η πνευματική ζωή βασίζεται πάνω στην αγάπη στην πνευματική αγάπη της ψυχής με τόν Θεό.
Καλή Μεγάλη Εβδομάδα!
ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν , ὁ π ι σ τ ε ύ ω ν εἰς ἐ μ ὲ ἔχει ζ ω ὴ ν α ἰ ώ ν ι ο ν . ἐ γ ώ ε ἰ μ ι ὁ ἄρτος τῆς ζ ω ῆ ς . οἱ πατέρες ὑμῶν ἔφαγον τὸ μάννα ἐν τῇ ἐρήμῳ καὶ ἀπέθανον · o ὗ τ ό ς ἐ σ τ ι ν ὁ ἄρτος ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνων , ἵνα τις ἐξ α ὐ τ ο ῦ φάγῃ καὶ μ ὴ ἀποθάνῃ . ἐ γ ώ ε ἰ μ ι ὁ ἄρτος ὁ ζ ῶ ν ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς · ἐ ά ν τις φάγῃ ἐκ τ ο ύ τ ο υ τοῦ ἄρτου , ζ ή σ ε τ α ι εἰς τὸν α ἰ ῶ ν α . καὶ ὁ ἄρτος δὲ ὃν ἐ γ ὼ δ ώ σ ω , ἡ σ ά ρ ξ μ ο υ ἐ σ τ ι ν , ἣν ἐ γ ὼ δ ώ σ ω ὑπὲρ τῆς τοῦ κόσμου ζ ω ῆ ς . εμάχοντο οὖν πρὸς ἀλλήλους οἱ Ἰουδαῖοι λέγοντας · πῶς δύναται ο ὗ τ ο ς ἡμῖν δοῦναι τὴν σάρκα φαγεῖν ; εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς · ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν , ἐ ὰ ν μ ὴ φάγητε τὴ σάρκα τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου καὶ πίητε αὐτοῦ τὸ αἷμα , ο ὐ κ ἔχετε ζ ω ὴ ν ἐν ἑαυτοῖς . ὁ τρώγων μου τὴ σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἔχει ζ ω ὴ ν αἰώνιον , καὶ ἐ γ ὼ ἀ ν α σ τ ή σ ω αὐτὸν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ . ἡ γὰρ σ ά ρ ξ μου ἀ λ η θ ῶ ς ἐ σ τ ι β ρ ῶ σ ι ς , καὶ τὸ αἷμά μου ἀ λ η θ ῶ ς ἐ σ τ ι π ό σ ι ς . ὁ τρώγων μου τὴ σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἐν ἐ μ ο ὶ μ έ ν ε ι , κἀγὼ ἐν αὐτῷ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοφίαν δὲ λαλοῦμεν ἐν τοῖς τελείοις , σοφίαv δὲ ο ὐ τοῦ αἰῶνος τούτου , ο ὐ δ ὲ τῶν ἀρχόντων τοῦ αἰῶνος τούτου τῶν καταργουμένων · ἀλλὰ λαλοῦμεν σοφίαν Θεοῦ ἐν μυστηρίῳ , τὴν ἀποκεκρυμμένην , ἣν προώρισεν ὁ Θεὸς πρὸ τῶν αἰώνων εἰς δ ό ξ α ν ἡμῶν , ἣν ο ὐ δ ε ὶ ς τῶν ἀρχόντων τοῦ αἰῶνος τούτου ἔγνωκεν · ε ἰ γὰρ ἔγνωσαν , ο ὐ κ ἂν τὸν Κύριον τῆς δ ό ξ η ς ἐσταύρωσαν ·
ΑπάντησηΔιαγραφήAναγνωστες και αναγνωστριες του άρθρου , ο μονογενης Yιος και Λόγος του Θεού έλαβε Avθρωπινη μορφή και ανέβηκε στον Σταυρό για να δοθεί σε ο λ ο υ ς τους Oρθοδοξους , ο λ ω ν των εποχών , ο λ ω ν των γενεών το μ υ σ τ η ρ ι ο της Θείας Eυχαριστιας . Oι A v ο μ ο ι Iουδαιοι της εποχής εκείνης σταυρωσαν τον Kυριον της δ ό ξ η ς για ν' α π α λ λ α γ ο ύ ν από τη διδασκαλία Toυ και από τους ελέγχους Toυ , α γ ν ο ω ν τ α ς ότι Tov ανέβασαν στον Σταυρό για να μπορούμε να έχουμε π ρ ο σ β α σ η στο π ο τ η ρ ι ο της Z Ω H Σ των A χ ρ α ν τ ω ν του Xριστου μ υ σ τ η ρ ι ω ν . A θ ε λ α τ ο υ ς , ε κ π λ η ρ ω σ α ν τις προφητείες οι οποίες περιέγραψαν τη Λ υ τ ρ ω τ ι κ η , Σ τ α υ ρ ι κ η , Θ υ σ ι α του Σωτήρος Xριστου .
ΑπάντησηΔιαγραφήAναγνώστες και αναγνωστριες του άρθρου , στη photo διακρίνεται το π ο τ η ρ ι ο της Z Ω H Σ του ε σ φ α γ μ έ v o υ αρνιου , το ε ι σ ι τ η ρ ι ο και δ ι α β α τ η ρ ι ο για τον π α ρ α δ ε ι σ ο , α ν ε υ επιστροφής .
ΑπάντησηΔιαγραφήO δαίμων του πληκτρολογιου : στη photo δ ε διακρίνεται το π ο τ η ρ ι ο της Z Ω H Σ . Η Θεία Eυχαριστια είναι το π ο τ η ρ ι ο της Z Ω H Σ .
ΑπάντησηΔιαγραφήBιβλιο του Σωτου Xovδροπουλου για τον βίο των Aγιων μαρτύρων Tιμοθεου και Mαυρας , των εκδόσεων καινούργια γη : δ ε πρόκειται να γευτω ο υ τ ε νερό ο υ τ ε δροσιστικό ποτό α ν τα χείλη μου δ ε ν αγγίξουν π ρ ω τ α το π ο τ η ρ ι ο της Z Ω H Σ του Σ τ α υ ρ ω θ ε ν τ o ς και A v α σ τ α ν τ ο ς Xριστου , π ο τ η ρ ι ο το οποίο μ ε τ α δ ι δ ε ι Σ Ω T H P I A και Z Ω H α ι ω ν ι α , α τ ε λ ε υ τ η τ η .
ΑπάντησηΔιαγραφή