Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2020

Κυθήρων Σεραφείμ: Ο αποκλεισμός του Λαού του Θεού, ἐκτός τοῦ ὅτι εἶναι ἀντικανονικός καί παράνομος, εἶναι καί ἄδικος

Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη απέστειλε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Σεραφείμ αναφέρεται στα νέα έκτακτα μέτρα, τονίζοντας πως για δεύτερη φορά συμπεριλαμβάνεται ο αποκλεισμός των Ορθοδόξων Χριστιανών από την Θεία Λατρεία.

Διαβάστε παρακάτω την σχετική επιστολή:

Εξοχωτατε κ.Πρωθυπουργε,

Παρηκολουθησα με προσοχη σημερα το μεσημβρινο διαγγελμα σας προς τον Ελληνικο Λαο με αφορμη την εξαπλωσι της επιδημιας του κορωνοιου, τις παρεμβασεις και εξηγησεις του Καθηγητου της λοιμωξιολογιας κ.Σωτ. Τσιοδρα και τις απαντησεις και τοποθετησεις αμφοτερων στις ερωτησεις των δημοσιογραφων.

Ενημερωθηκα για την ταχυτατη μεταδοσι του ιου αυτου σε ολο σχεδον τον πλανητη μας και την ραγδαια αυξησι των θετικων περιπτωσεων στην πατριδα μας κατα το τελευταιο πενθημερον.

Καμνω διακρισιν των θετικων στον κορωνοιο περιπτωσεων απο τα κρουσματα, διοτι, κατα τους ειδικους λοιμωξιολογους της Επιστημονικης Επιτροπης σας, κρουσμα θεωρειται η προσβολη των πνευμονων η αλλου τινος οργανου του ανθρωπινου σωματος υπο του ιου, ενώ θετικοι στον κορωνοιο ειναι οι εχοντες κατα το τεστ πυρετο η πονολαιμο, τα οποια και υποχωρουν με καποια θεραπεια.

Ακομη, πληροφορηθηκα για τα νεα οριζοντια μετρα καθολικου lockdown, τα οποια αναγκασθηκατε να λαβετε προς αναχαιτισιν της ακαθεκτης ορμης του θανατηφορου αυτου ιου.

Και δικαιολογημενα, διοτι ενεκα της παρατηρηθεισης χαλαροτητος κατα τις θερινες διακοπες ημεδαπων και ξενων τουριστων, εφουντωσε η «δρασις» του κορωνοιου σε ωρισμενες μεγαλουπολεις, κυριως, αλλα και σε αλλα μερη της Πατριδος μας, με τον φοβον, αν δεν ληφθουν εγκαιρως τα υποδεικνυομενα μετρα, να εκφυγη ο ελεγχος και ο περιορισμος της επελθουσης δεινης συμφορας.

Αναφερθηκατε λεπτομερως σε ολες τις περιπτωσεις και τους τοπους που θα ηταν δυνατον να προκληθη συνωστισμος (Σχολεια, Τραπεζες, Λεωφορεια, Μετρο, Κινηματογραφοι, Θεατρα κ.α.) και επισημανατε τον κινδυνο, που θα προκυψη απο την αμελεια ληψεως μετρων.

Εις τα αυστηρα μετρα προληψεως της επεκτασεως της επιδημιας του κορωνοιου συμπεριεληφθη, ως μη ωφελε, και ο αποκλεισμος των Ορθοδοξων Χριστιανων, της συντριπτικης πλειονοψηφιας των πολιτων, απο την Θεια Λατρεια, για δευτερη περιοδο. Στους εξι προορισμους της εξοδου των πολιτων απο τα σπιτια τους δεν περιλαμβανεται, για δευτερη φορα, η ασκησις των λατρευτικων υποχρεωσεων και της ατομικης προσευχης.

Επ αυτου του καιριου και φλεγοντος ζητηματος παρακαλω να εχω επ ολιγον την προσοχη σας.

1. Περασε ενα εξαμηνο απο το κλεισιμο των Ιερων Ναων μας (Μεγ. Τεσσαρακοστη, Μεγ. Εβδομαδα και Αγιον Πασχα Πασχαλινη περιοδος) και δεν ημπορω να συμφιλιωθω με την σκεψι οτι οι Εκκλησιες μας ηταν σφραγισμενες για τον Λαο του Θεου και πως ειναι δυνατον να επαναληφθη αυτο το αποτροπαιο συμβαν εν οψει της ιερας περιοδου της Αγιας Τεσσαρακοστης των Χριστουγεννων, αφου αρχισαν απο τωρα «να βαρανε τα νταουλια».

2. Σας εγραψα στις 28-4-2020 επιστολη, κυριε Πρωθυπουργε, για την ταχεια καταργησι του αποκλεισμου απο την Θεια Λατρεια του Λαου του Θεου και για τις θλιβερες συνεπειες και τα τραυματα που αφησε στο Αγιο Σωμα του Χριστου, την Αγια Ορθοδοξη Καθολικη μας Εκκλησια, αυτη η ανευ προηγουμενου επιβληθεισα στερησις του δικαιωματος της ελευθερας Θειας Λατρειας των πιστων.

3. Ετονισθη δεοντως οτι το δικαιωμα της ελευθερας Θειας Λατρειας απορρεει απο το Συνταγμα, το δε υπ αριθ. 13 αρθρο, παρ. 2, χαρακτηριζεται ως μη αναστελλομενον, μηδε εν καιρώ πολιορκιας και πολεμου.

Επομενως οι σχετικες Κ.Υ.Α., που αναστελλουν την Θεια Λατρεια, εχουν το στιγμα της αντισυνταγματικοτητος.

Οταν, κατα την παρελθουσα ανοιξι, χριστιανοι επιστημονες προσεφυγαν κατα των Κ.Υ.Α., που απαγορευαν τη Θεια Λατρεια στον Λαο του Θεου, στο Συμβουλιο της Επικρατειας, το ΣτΕ δεν ασχοληθηκε με την προσφυγη, διοτι οι Κ.Υ.Α. ησαν περιωρισμενης χρονικης ισχυος, αλλα παρα ταυτα οι νεωτερες Κ.Υ.Α. βασιζονται και επικαλουνται ολες τις προηγουμενες.

4. Ο παντελης αποκλεισμος του Λαου του Θεου, εκτος του οτι ειναι αντικανονικος και παρανομος, ειναι και αδικος και οχι αμεροληπτος. Σε καθε μια απο τις αιθουσες των Σχολειων διδασκονται 20-25 μαθητες και μαθητριες.

Στα λεωφορεια, τρολευ, μετρο κ.α. οι επιβατες καταλαμβανουν το 60% της χωρητικοτητος, ενώ απο τους Ιερους Ναους αποκλειονται παντελως οι πιστοι, παροτι διαθετουν ασυγκριτως περισσοτερα τετραγωνικα μετρα.

5. Ουδεποτε, ως γνωστον, εκλεισαν οι Ναοι η παρεκωλυθη παντελως η Θεια Λατρεια, κυριε Πρωθυπουργε. Περασε η Ορθοδοξη Πατριδα μας την Τουρκοκρατια, την Βαυαροκρατια, την Γερμανικη κατοχη και τα Ιονια νησια μας την Ενετοκρατια και την Αγγλοκρατια, αλλα ποτε μα ποτε δεν ανεσταλη η Θεια Λατρεια.

Εισθε ο πρωτος Κυβερνητης της Χωρας μας, που, με την ανοχη της Εκκλησιας, εκλεισατε τους Ιερους Ναους για τους πιστους την περασμενη Ανοιξι και το επιχειρειτε και παλι, γεγονος για το οποιο δεν πρεπει να σεμνυνεσθε.

Μονον οι Νερωνες και οι Διοκλητιανοι, μαζι με τους αλλους διωκτες ρωμαιους αυτοκρατορες, κατεδιωξαν απηνως την Αγια του Χριστου Εκκλησια και αθελα τους προκαλεσαν την δημιουργια της ενδοξης Εκκλησιας των κατακομβων.

Μη ζηλωσετε την «δοξα» τους, αλλα να μιμηθητε τον ευσεβη χριστιανο πατερα σας, τον αειμνηστο Πρωθυπουργο της Ελλαδος Κωνσταντινο Μητσοτακη, ο οποιος, κατα την μαρτυρια του μακαριστου Ιερεως των Κυθηρων π.Ανθιμου Βενερη, οταν ανεβηκε ως προσκυνητης στο Ιερο Προσκυνημα της Αγιας Ελεσας Κυθηρων το 1992, Πρωθυπουργος ων, απο τα σκαλια του Ιερου Ναου μεχρι την Αγια Εικονα τον θρονο της Αγιας Ελεσας, συρθηκε με την κοιλια, εκπληρωνοντας καποιο ταμα του.

6. Με αυτα που λεγω ας μη θεωρηθη, κυριε Πρωθυπουργε, οτι ειμαι εκτος τοπου και χρονου και οτι δεν αντιλαμβανομαι την κρισιμοτητα του παροντος καιρου και του ενεστωτος σοβαρου κινδυνου απο την μαστιγα του κορωνοιου.

Ουτε θα ηθελα ποτε να κινδυνευση η ζωη καποιου η καποιων συνανθρωπων μας. Καθε αλλο. Βλεπω, ομως, οτι εσεις και η Κυβερνησις σας, μαζι με το επιτελειο των ειδικων επιστημονων, ενω καταβαλλετε φιλοτιμες και αοκνες προσπαθειες αναχαιτισεως της επελασεως του κορωνοιου αρκεισθε, προδηλως, στις ανθρωπινες δυναμεις και δυνατοτητες, με την συνδρομη των επιστημονικων γνωσεων και δεδομενων, και δεν διδετε προτεραιοτητα στην ανωθεν θεια βοηθεια.

Αυτο που ελεγαν οι Χριστιανοι προγονοι μας: Πρωτα ο Θεος, συν Θεώ. Οι ευλαβεις πατερες και προγονοι μας για την οποια ασθενεια και συμφορα ετρεχαν πρωτα στις Εκκλησιες μας και αρχιζαν την παλη και τον αγωνα τους με την Προσευχη, την Θεια Λειτουργια, την Ιερη Αγρυπνια, τις Ιερες Λιτανειες και το Ιερο Μυστηριο του Ευχελαιου και εκει ευρισκαν την λυσι και τον λυτρωμο τους.

Δια να μη θεωρηθή δε οτι υπερβαλλω στην κρισι μου, θα επικαλεσθω ως μετρον συγκρισεως το περασμενο εξαμηνο (Μαιος – Οκτωβριος).

Αφ οτου αρχισαν να εκκλησιαζωνται ξανα οι χριστιανοι μας και μεχρι τελους Οκτωβριου ε.ε., ενώ εκοινωνησαν κατα χιλιαδες (ιδιαιτερα μεσα στην περιοδο του Δεκαπενταυγουστου) ανθρωποι ολων των ηλικιων και σε ολες τις περιοχες της πατριδος μας, ουτε ενα περιστατικο δεν καταγραφηκε, που να επαθε κανεις βλαβη απο την Θεια Κοινωνια.

Και, ομως, ανθρωποι ξενοι προς την Εκκλησια και ασχετοι με την πνευματικη εν Χριστώ ζωη εφρυαξαν και φρυαττουν ομιλουντες και γραφοντες βλασφημως και λυσσωδως κατα της Θειας Κοινωνιας.

Και επειδη μερικοι απο αυτους ανηκουν στον επιστημονικο και δη τον ιατρικο χωρο, ενδεχομενως να σας επηρεαζουν.

Εαν ακουσθηκαν ειδησεις για κρουσματα ελαχιστων Κληρικων η Μοναχων, μετρουμενων εις τα δακτυλα των χειρων (και οχι ακριβως), αυτα δεν προεκυψαν εν ωρα Θειας Λατρειας, αλλ εκτος Ιερων Ναων.

Η πανσθενουργος Χαρις του Θεου προστατευει τον Θειο Λειτουργο και τους πιστους απο καθε μολυσμο μικροβιων εντος του Ιερου Ναου, και δη κατα την Θεια Κοινωνια, τον ασπασμο των Ιερων Εικονων και των Αγιων Λειψανων, την ληψι του Αγιασμου και του Αντιδωρου, διο και δεν χρειαζεται η εντος του Ναου μασκοφορια, και

7. Ακροθιγως θα μνημονευσω τρια γεγονοτα διασωσεως των πολεων Θεσσαλονικης, νησου Λημνου και Αθηνων, κατα χρονολογικην σειραν, απο βαρειες και βαρυτερες απο τον κορωνοιο λοιμωδεις ασθενειες.

α. Στο Γ κεφαλαιο «περι του λοιμου» του Α Βιβλιου των θαυματων του Αγιου Δημητριου του Μυροβλητου, που φερει τον τιτλο «Διηγησις Θαυματων», το οποιο συνεγραψε ο Αρχιεπισκοπος Θεσσαλονικης Ιωαννης (7ος αι.), γινεται λογος οτι το ετος 597 μ.Χ. ηλθε στην πολι της «θεηλατος οργη», λογω της μη συμμορφωσεως των κατοικων προς το θελημα του Θεου, που επληξε νηπια, νεους, γυναικες και ανδρες με φρικτο θανατο (αιμοπτυσια) και το καθε σπιτι ειχε περισσοτερους απο ενα νεκρους.

Μπροστα σ αυτη την συμφορα, την «παμφαγο, παντοφθορο και παντοφονο», οι Χριστιανοι κατεφυγαν στους Ναους, στους οικους των Αγιων και οι περισσοτεροι κατεφυγαν «εις τον ιαματικον και φυλακτηριον οικον του πανενδοξου μεγαλομαρτυρος Δημητριου του μυροβλητου». Κατα την διαρκεια της νυκτας εμφανιζομενος ο Αγιος Δημητριος εθεραπευε τους περισσοτερους και την αλλη ημερα εφευγαν υγιεις.

β. Ο αγιος Γρηγοριος Αρχιεπισκοπος Θεσσαλονικης ο Παλαμας βρεθηκε προσωρινα στο νησι της Λημνου (1349-1350), η οποια την περιοδο εκεινη δεν ειχε Επισκοπο, και με τις προσευχες του σταματησε λοιμικη νοσο, που ταλαιπωρουσε την πολιχνη του νησιου, και ενωπιον της οποιας οι ιατροι αδυνατουσαν να προσφερουν καποια βοηθεια, και

γ. Τον 19ο αιωνα η Αθηνα, η πρωτευουσα της Ελλαδος, εμαστιζετο απο βαρεια λοιμωδη ασθενεια. Καθημερινα απεθνησκαν περι τους 200 κατοικους. Εν οψει αυτης της δεινης συμφορας ο τοτε Μητροπολιτης με το Ιερατειο της πολεως, μετα την Θ. Λειτουργια, επραγματοποιησε Ιερη Λιτανευσι αγιων Εικονων και Ιερων Λειψανων στους κεντρικους δρομους της πρωτευουσης, και περνωντας απο τα Ανακτορα ακολουθησαν την λιτανευτικη πομπη το Βασιλικο ζευγος, ο Οθων και η Αμαλια.

Απο την επομενη ημερα αρχισε η μειωσις των θανατων και εντος της Εβδομαδος σταματησε τελειως το θανατικο.

Εξοχωτατε κ.Πρωθυπουργε,

Εθεωρησα καλον να σας καταστησω ενημερο για τα θεματα της παρουσης επιστολης.

Διαμαρτυρομενος εντονως, αλλα και εμπονως δια το κλεισιμο των Ιερων μας Ναων δια τον Χριστωνυμον Λαον μας, παρακαλω να ανακαλεσετε το εξαγγελθεν αντισυνταγματικο μετρο του αποκλεισμου των πιστων απο την Θεια Λατρεια.

Εμεις οι Μητροπολιτες, πριν ενθρονισθουμε στην εδρα της Ιερας Μητροπολεως μας, δινουμε Διαβεβαιωσι ενωπιον του Ανωτατου Αρχοντος, του Προεδρου της Δημοκρατιας, οτι θα φυλαξωμε την πιστιν εις το Ιερον Ευαγγελιον και τους Ιερους Κανονας της Εκκλησιας μας και στο Συνταγμα της Πατριδος μας. Με το σκληρο, ομως, μετρο σας αυτο μας υποχρεωνετε να παραβουμε την Διαβεβαιωσι μας αυτη.

Μας οδηγειτε στη συγκρουσι καθηκοντων, απο την οποια μας προστατευει ο Ποινικος Κωδικας. Μη μας αναγκαζετε να ελθωμε σε ανοικτη συγκρουσι μαζι σας. «Πειθαρχειν δει Θεώ μαλλον η ανθρωποις».

Θελουμε την καλη συνυπαρξι και συνεργασια με την Πολιτεια, γιατι και εμεις και σεις διακονουμε τον ιδιο Λαο απο αλλη σκοπια. Αυτο το οποιο διερρευσε, οτι εμεις οι Μητροπολιτες ειμαστε «κοτες» και τα δεχομαστε ολα αδιαμαρτυρητα, παρακαλω να ανακληθη. Αυτο απαιτει ο αμοιβαιος σεβασμος.

Και επι τουτοις διατελω, Μετα τιμης

Ο Μητροπολιτης

Ο Κυθηρων & Αντικυθηρων Σεραφειμ

πηγη: https://orthodoxostypos.gr , https://simeiakairwn.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου