Κ.Σ.
«Ταξιδιώτης: Πράγματι, όταν σ’ ακούω, μπροστά μου παρουσιάζεται αυτός ο κόσμος με μια νέα όψη σαν ένα φόρεμα που το γύρισες ανάποδα.
Οδηγός: Αυτό με χαροποιεί. Μόνο έχε υπόψη σου ότι δεν αναστρέφω εγώ το φόρεμα της φύσης και της ιστορίας από την όψη ανάποδα, αλλά από ανάποδα στην όψη.
Όλοι αυτοί που μιλούν για τους φυσικούς νόμους, βλέπουν και διαβάζουν τη φύση από την ανάποδη πλευρά. Ήλθε, λοιπόν, η εποχή, όπου αρχίζουμε πάλι, όπως κάποτε, τη φύση να τη βλέπουμε και να τη διαβάζουμε από την όψη της. Και όποιος βλέπει και διαβάζει τη φύση από την όψη της, αυτός βλέπει καθαρά και διαβάζει με σαφήνεια, χωρίς μόχθο και μπερδέματα, υπό το φως του ηθικού νόμου του Θεού που είναι άλλωστε και ο μόνος υπαρκτός νόμος του σύμπαντος.Ταξιδιώτης: Πιστεύεις, δηλαδή, ότι η ειρήνη, η υγεία, η ευημερία, η βροχή, η ξηρασία, η αρρώστια και ο πόλεμος εξαρτώνται από τον ηθικό νόμο και όχι από το φυσικό;
Οδηγός: Ναι, και η γέννηση και ο θάνατος των παιδιών, καθώς και οι σεισμοί και οι θύελλες, οι πλημμύρες, οι άνεμοι, οι πυρκαγιές, η λάβα και η συμφωνία ή η ασυμφωνία στο σπίτι και στο κράτος και η αύξηση ή η απώλεια των ζώων του σπιτιού και οι επιθέσεις θηρίων, φιδιών, εντόμων, καμπιών και μικροβίων στον άνθρωπο και στην περιουσία του και οι απώλειες και τα κέρδη και όλες οι τάξεις και αταξίες στη φύση και την ιστορία, και όλες οι αμφισβητήσεις και οι εξεγέρσεις και οι επαναστάσεις και οι αιματοχυσίες μεταξύ των ανθρώπων και των λαών.
Ταξιδιώτης: Μα δε μάθαμε όλοι της γενιάς μας στο σχολείο ότι όλα αυτά προέρχονται από τη φύση, κατά τη φύση και από τους νόμους της;
Οδηγός: Όντως, μετά λύπης μου. Αλλά μήπως και το σημερινό σχολείο της Ευρώπης δεν είναι τυφλό δημιουργώντας τυφλούς, ενόσω μιλά περί επινοημένων φυσικών νόμων και όχι για τον πραγματικό ηθικό νόμο; Αυτό μαρτυρούν τα έργα των λαών της Ευρώπης τόσο στην αποκαλούμενη ειρήνη όσο και στον πόλεμο. Η απελευθέρωση από το σκοτάδι του σημερινού σχολείου της Ευρώπης αποτελεί άσκηση των ασκήσεων, την οποία μπορούν να κάνουν οι πραγματικοί άνθρωποι για να σώσουν τη ψυχή τους και να σώσουν το λαό τους. … Και τώρα θα σου θέσω και εγώ το εξής ερώτημα: Όταν ο γείτονάς σου σε κοιτά τί θα πεις ότι σε κοιτάζει; Ο άνθρωπος ή τα μάτια;
Ταξιδιώτης: Ο άνθρωπος, βέβαια.
Οδηγός: Όταν περπατάς μ’ ένα φίλο που σου μιλά, ποιος θα πεις ότι σου μιλά; Ό άνθρωπος ή η γλώσσα;
Ταξιδιώτης: Θα πω φυσικά: ο άνθρωπος.
Οδηγός: Όταν βλέπεις κάποιον στο δρόμο να περπατά, τί θα πεις ότι περπατά: Ο άνθρωπος ή τα πόδια;
Ταξιδιώτης: Ο άνθρωπος, φυσικά.
Οδηγός: Όταν κάποιος σε χαιρετά από μακριά με το χέρι ποιός θα πεις πως σε χαιρετά: Ο άνθρωπος ή το χέρι;
Ταξιδιώτης: Ο άνθρωπος, φυσικά.
Οδηγός: Αυτό σημαίνει πως ο άνθρωπος σε κοιτά μέσω των ματιών του, ο άνθρωπος σου μιλά μέσω της γλώσσας του, ο άνθρωπος κινείται μέσω των ποδιών, ο άνθρωπος σε χαιρετά μέσω του χεριού του. Αυτό πάλι σημαίνει ότι όλα τα όργανα του σώματος είναι τα εργαλεία του ανθρώπινου πνεύματος, που είναι στο σώμα. Ενώ αυτό πάλι σημαίνει ότι το αόρατο ανθρώπινο πνεύμα χρησιμοποιεί το σώμα ως εργαλείο του. Παρόμοια συμβαίνει με το Θεό και τη φύση. Ο Θεός είναι πνεύμα που χρησιμοποιεί ολόκληρη τη φύση ως εργαλείο Του. Είναι σαφές τώρα;
Ταξιδιώτης: Ναι, τώρα είναι σαφέστατο. Αλλά δε μου είπες, πώς ο Θεός χρησιμοποιεί τη φύση;
Οδηγός: Έτσι όπως ακριβώς μέχρι τώρα στο εξέθεσα. Κατά την αγία Του θέληση, ή κατά την αγία Διαθήκη που έδωσε, ή κατά τον ηθικό Του νόμο, τον οποίο παρέδωσε στους ανθρώπους. Αναλόγως της ανθρώπινης συμπεριφοράς, έτσι Αυτός εξουσιάζει τη φύση και τα στοιχεία της φύσης. Όταν οι άνθρωποι τηρούν αυστηρά τον ηθικό νόμο του Θεού, τότε ο Θεός κατευθύνει όλη τη φύση και τα στοιχεία της φύσης προς όφελος και χαρά των ανθρώπων. Αλλά όταν όμως οι άνθρωποι συμπεριφέρονται ενάντια στον ηθικό νόμο του Θεού, ο Θεός κατευθύνει τη φύση και τα στοιχεία της προς δυσκολία και θλίψη των ανθρώπων, για να τούς διορθώσει.
Ταξιδιώτης: Μπορώ να σου πω, ότι μόλις πήρα οδοδείκτη, για το πώς να βλέπω τη φύση κατά πρόσωπο, και όχι ανάποδα, όπως έκανα πριν ως υπόδουλος των θεωριών περί φυσικών νόμων».
( απόσπασμα από το κεφάλαιο ‘’Το πνεύμα και τα εργαλεία του Πνεύματος’’ του βιβλίου ‘’Περί Νόμου του Θεού’’, αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς, εκδ. Χρόες, 2009).
Κ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου