Κυριακή 16 Αυγούστου 2009

Νά μήν στενοχωρῶ τήν Μαννούλα μου, τήν Παναγία


Ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Μοναχοῦ Μαρκέλλου Καρακαλληνοῦ (+)
«Πνευματικὰ Ἄνθη ἀπὸ τὸ περιβόλι τῆς Παναγίας»

 Ἀναζητήσεις

α΄            Τρία πράγματα ἀγαπῶ:
  Νά προσεύχωμαι·
νά κάνω μετανοιες·
νά ἐργάζωμαι μέσα στήν δημιουργία τοῦ Θεοῦ.
                        Καί τό τέταρτο:
            Νά κάνω ἐλεημοσύνη.

β΄            Τρία θέματα ἐπιθυμῶ:
             Νά ὁμιλῶ γιά τόν Θεό·
νά μελετῶ τά λόγια τοῦ Θεοῦ·
νά γράφω τά λόγια τοῦ Θεοῦ.
         Καί τό τέταρτο:
            Νά σιωπῶ γιά τόν Θεό.

γ΄            Τρία πράγματα θαυμάζω:
     Τήν λαμπρότητα τῶν ἄστρων·
τήν εὐωδία τῶν λουλουδιῶν·
τήν ὑμνωδία τῶν πτηνῶν.
          Καί τό τέταρτο:
             Τήν ὡραιότητα τῆς Παναγίας μας.

δ΄             Τρία πράγματα φοβοῦμαι:
   Τόν φθόνο τῶν δαιμόνων·
τήν δυσωδία τῶν λογισμῶν·
τήν ἀποστροφή τοῦ προσώπου τοῦ Θεοῦ.
       Καί τό τέταρτο:
             Τήν αἰσχύνη τῆς ψυχῆς μου ἐν ἡμέρᾳ τῆς κρίσεως.

ε΄             Διά τρία ζητήματα ἀπορῶ:
 Διά τήν ἀγαθότητα τοῦ Θεοῦ·
διά τήν μακροθυμία τοῦ Θεοῦ·
διά τήν ἐνανθρώπησι τοῦ Χριστοῦ.
 Καί τό τέταρτο:
             Πῶς εἴμεθα πτωχοί πνευματικά  ἔχοντας ἕνα πλούσιο πατέρα.

ϛ΄             Τρία πράγματα ἐπιζητῶ:
             Νά ἴδω τό σκότος τῆς ψυχῆς μου·
νά ἴδω τό φῶς τοῦ νοῦ μου·
νά προσεύχωμαι γιά τόν πόνο τοῦ κόσμου.
Καί τό τέταρτο:
             Νά πίπτω ἱκετευτικά στά πόδια τοῦ Χριστοῦ.

ζ΄             Τρία θέματα μελετῶ:
             Τήν αἰώνια Βασιλεία τῶν οὐρανῶν·
τήν αἰώνια κόλασι·
τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ.
       Καί τό τέταρτο:
             Τήν ἀποκαραδοκία τῆς κτίσεως (Ρωμ. η΄ 19).

η΄             Τρία πράγματα κατά σκοπόν διώκω:
             Τήν ἀδιάλειπτο αὐτενεργό προσευχή·
τήν στάσιν τοῦ νοός μου ἐν τῇ προσευχῇ·
τήν γύμνωσιν τοῦ νοός μου ἐκ παντός  νοήματος κατά τήν ὥραν τῆς προσευχῆς.
 Καί τό τέταρτο.

             Νά μήν στενοχωρῶ τήν Μαννούλα μου,  τήν Παναγία.

χοϊκή χείρ  ἁμαρτωλοῦ μοναχοῦ μ.

Ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Μοναχοῦ Μαρκέλλου Καρακαλληνοῦ (+)
«Πνευματικὰ Ἄνθη ἀπὸ τὸ περιβόλι τῆς Παναγίας»
-Χαριτωμένες βιωματικὲς καταθέσεις,
ἐκδ. «Ὀρθόδ. Κυψέλη», Θεσ/νίκη
Στοιχειοθεσία: «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ»

πηγη: https://christianvivliografia.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου