Pages

Σάββατο 17 Αυγούστου 2002

Γέροντας Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα: Ο Κύριος ήθελε τον 6° αιώνα να τελειώσει τον χρόνο αυτού του κόσμου

 

Ο Κύριος ήθελε τον 6° αιώνα να τελειώσει τον χρόνο αυτού του κόσμου. Κούρασε τον Κύριο εκείνη η εσωτερική διαμάχη στην Εκκλησία. Υπήρξαν πολλοί αιρετικοί... Και ποιοι ήταν οι κυριότεροι;
 
Οι κυριότεροι αιρετικοί ήταν ορθόδοξοι χριστιανοί με υψηλή μόρφωση. Πολύ συχνά ήταν και ιερείς και πατριάρχες, όπως ήταν ο Άρειος κι ο Μακεδόνιος. Ήταν ο πρώτος που δημιούργησε σχίσμα, και μετά απ' αυτόν πολλοί άλλοι. Και τον Κύριο όλο αυτό τον κούρασε. Και ήθελε να τελειώσει τον χρόνο του κόσμου. Αλλά, λόγω των παρακλήσεων της Μητέρας Παναγίας και τριών ψυχών που προσεύχονταν για τη γη μας, ο Κύριος επιμήκυνε τον χρόνο αυτού του κόσμου.
 
Αυτό το διάβασα νέος, στα Ρωσικά, στο βιβλίο Ερωταποκρίσεις του αγίου Βαρσανουφίου. Νόμιζα ότι θα θυμάμαι τα ονόματα εκείνων που προσεύχονταν - ο ένας ήταν στην Κόρινθο, ο δεύτερος στη Ρώμη κι ο τρίτος στο Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων, αλλά μετά τα ξέχασα. Όταν ο δικός μας επιφανής π. Ιουστίνος μετέφρασε τους Βίους Αγίων, είχε μεταφράσει κι ένα απόσπασμα από το βιβλίο Ερωταποκρίσεις του αγίου Βαρσανουφίου κι έτσι βρήκα ότι στην Κόρινθο ήταν ο όσιος Ηλίας, στη Ρώμη ο όσιος Ιωάννης και στο Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων ο άγιος Βαρσανούφιος.
 
Έτσι, με τις παρακλήσεις της Μητέρας Παναγίας και τις προσευχές αυτών των τριών, ο Κύριος παρέτεινε τον χρόνο του κόσμου.
 
Αλλά δεν μείναμε ατιμώρητοι, επειδή οι χριστιανοί ήμασταν περισσότερο διαλυμένοι στις συμπεριφορές μας και στη ζωή μας από ό,τι οι ίδιοι οι ασεβείς.
 
Γι' αυτό ο Κύριος επέτρεψε ο άνομος γιος να κυνηγά τον νόμιμο γιο. Εμείς οι χριστιανοί είμαστε ο Νέος Ισραήλ, τα νόμιμα τέκνα. Οι Άραβες έχουν ισραηλιτική καταγωγή, είναι παιδιά της Άγαρ, του γιου της Ισμαήλ. Ο Κύριος επέτρεψε να εμφανισθεί ο Μωάμεθ, για να μαστιγώσει τους χριστιανούς. Ο Κύριος δεν θέλει να αποσύρει το μαστίγιο μέχρι σήμερα, επειδή δεν είμαστε όπως θα έπρεπε να είμαστε.

Από το βιβλίο: «Όποιον σκέπτεσαι, σ΄ εκείνον ανήκεις» σελ. 77- 78.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου